Yet Another Bulletin Board
Sponsored by: The Fans!

Welcome, Guest. Please Login or Register.
Nov 24th, 2024, 1:35pm

Upcoming Premiere Dates:
Survivor 23, Season premiere
Thursday, September 14 (8:00-9:30 PM, ET/PT) on CBS

Home Home Help Help Search Search Members Members Chat Chat Member Map Member Map Login Login Register Register

| Fantasy Survivor Game | Music Forums | The '80s Server Forums | Shop Online |

Metropolis Reality Forums « under en majoritet av min l »

Metropolis Reality Forums
   Survivor
   Survivor General Gossip & News
(Moderators: lakelady, yesteach, MediaScribe, Isle_be_back)
   under en majoritet av min l
Previous topic | New Topic | Next topic »
Pages: 1  Reply Reply Add Poll Add Poll Notify of replies Notify of replies Send Topic Send Topic Print Print
   Author  Topic: under en majoritet av min l  (Read 84 times)
Labi1995
ForumsNet Member
United_Kingdom 
**

I love YaBB 1G - SP1!

View Profile

under en majoritet av min l
« on: Oct 23rd, 2018, 9:44pm »
Quote Quote Modify Modify

"Lyssna p? din kropp." Det ?r en av de r?d som varje l?pare b?r ta hand om. Tyv?rr ?r det ocks? r?d som alltf?r ofta ignoreras. Vi l?pare kan vara ganska envis n?r det g?ller att komma i v?ra miles, speciellt n?r en ras l?ser sig och konsekvenserna av att inte lyssna n?r din kropp s?ger att du ska lindra kan vara katastrofal. Jag har f?rs?kt att g?ra ett b?ttre jobb att lyssna p? min egen kropp, och denna vecka ber?ttade jag att jag beh?vde vara f?rsiktig. Min mantra f?r den h?r veckan har varit "ingen skada". Jag satte mig mitt mitt till h?ger t? i f?rra veckan under en snabb tr?ning, och det har varit en orsak till oro sedan dess. Jag ?r inte s?ker p? exakt vad problemet ?r, men tidigt i veckan k?nde Nike Air Max Classic BW Hombre det sig som om det fanns en klump under t?nens botten och det skadade n?r Nike Air Max 95 Homme jag pressade den proximala phalange eller l?ggte p? den. Min st?rsta r?dsla var att jag p? n?got s?tt br?t den. Min plan f?r den h?r veckan omfattade tv? kvalitets tr?ningspass under veckan, n?gra enkla mil och en 16 mil l?ng k?rning. Hastighets?vningarna var mestadels i marathon takt, men Coach Caleb hade tagit med n?gra steg i en av dem, och den andra skulle vara lite h?rdare ?n maratonhastighetsinsats. Min r?dsla var att driva takten f?r mycket (t ex att g?ra steg) kan tvinga mig att trycka h?rt och f?rv?rra t?n. Som s?dan ?ndrade jag planen f?r att eliminera alla k?r mycket snabbare ?n maraton takt (som f?rhoppningsvis kommer att vara n?gonstans 7:45 till 8:00 min / mile), och jag valde att g?ra de enkla miles mycket, mycket l?tt. Planen verkar fungera Adidas Superstar Womens eftersom min t? inte st?rde mig mycket p? min l?nga lopp idag, och det Nike Air Max 2017 Womens k?nns ganska bra just nu n?r jag skriver detta. Jag co-coaching en soffa till 5K-program som b?rjar n?sta vecka och hade ett m?te planerat att kolla in v?r m?tesplats. Det var bara 5,5 mil bort och inte formellt alls, s? jag best?mde mig f?r att springa till den ist?llet f?r att k?ra. Ran n?gra mer miles att r?cka ut n?gra enkla v?gar f?r att starta programmet, och k?nde mig tillr?ckligt bra att jag valde att springa hem ocks?. T?n b?rjade agera upp efter n?gra uppf?rsbacke miles och lyckligtvis min fru passerade mig i bilen (hon k?rde min sovande 2yo runt livet av en f?r?lder!) Och jag valde att lifta resten av v?gen hem. Asics Gel Lyte33 p? f?tterna. Ta Tajwondo p? morgonen i en timme, inga t?nproblem. Ville ha n?gra miles in eftersom det k?ndes bra, men Nike Air VaporMax Womens ville bli super l?tt eftersom jag hade planerat 16 miles f?r s?ndag. Nike Air Vapormax Womens Tog alla tre barn tillsammans med mig f?r att s?kerst?lla en trevlig, l?tt Nike Air Max 95 Womens takt (liten kille i BIR-barnvagnen, stora barn p? sina cyklar). Toe k?nde sig bra hela tiden, vilket var uppmuntrande. Asics Gel Lyte33 p? foten. M?let marathon tid (att sammanfalla med min b?sta prestanda under de senaste ?ren) liknar din, men mina tr?ningstider ?r definitivt l?ngsammare. Har du en hj?rtfrekvensm?tare? Om s? ?r fallet, vad ?r din hj?rtfrekvens under dessa steg? Vid 42 ?rs ?lder Jag har f?rs?kt att h?lla min puls ner lite mer (h?ga 140S) under en majoritet av min l?pning, och jag skulle vara upp n?ra 160 vid en 8:10 min / mile takt under en l?ng springa. Fortfarande inte riktigt s?ker p? min tr?ning hur mycket jag ska tr?na "med takt", "av k?nsla" eller "med hj?rtfrekvens". F?rr i tiden tror jag att jag har k?rt f?r fort under tr?ning, Adidas Superstar Womens vilket ocks? ledde mig att springa f?r fort i b?rjan av maraton (och sedan Nike Air Max 90 Mens drabbas l?ngsam nederlag under de senaste 13 miles).
IP Logged
Back to top
Pages: 1  Reply Reply Add Poll Add Poll Notify of replies Notify of replies Send Topic Send Topic Print Print

Previous topic | New Topic | Next topic »

Metropolis Reality Forums » Powered by YaBB 1 Gold - SP 1.3.1!
YaBB © 2000-2003. All Rights Reserved.